Youtube b-to-b-kentässä, case General Electric


Written by on Tuesday, November 16, 2010

Ison lätäkön toiselta puolelta löytyy hieno esimerkki siitä, miten globaali monialayhtiö ja ennen kaikkea vahvasti business-to-business-kentässä toimiva taho on ottanut haltuunsa Youtuben.

General Electric, markkina-arvoltaan maailman 20 suurimman yrityksen joukkoon kuuluva monialayhtiö, on ottanut suuren etukenon Youtuben käyttöön. General Electriciltä löytyy mm. seuraavat kanavat:

GE Appliances, 175 videota: http://www.youtube.com/user/GEAppliances

GE Reports, 378 videota: http://www.youtube.com/user/GEreports

GEAppliances-kanava sisältää useita eri soittolistoja. Pääasiassa sisältönä on tiedotteita, mainoksia ja erilaisia how-to-videoita ja muita opastusvideoita. Tämä kanava on suunnattu jossain määrin myös kuluttajille.

GEReports kanava taas on enemmänkin ajankohtaista asiaa ja tavallaan ihmisten pitämistä tietoisina siitä, missä GE:llä milläkin hetkellä mennään.

Kanavat pitävät tasollisesti sisällään jos jonkinmoista videota. Joukossa on suuren budjetin mainoksia, pienemmän budjetin tiedotteita ja ajankohtaisuuksia ja ihan omalla kamerallakin kuvattuja videoita. Kaiken kaikkiaan GE on hienosti oivaltanut sen, että Youtuben avulla he voivat syventää asiakassuhteitaan ja viestiä yrityksen arvoista, tuotteista ja arkipäivästä aidolla tavalla monella eri tasolla päättäjistä aina kuluttajiin asti. Hatunnoston arvoinen suoritus!

Jäämme odottamaan, milloin suomalainen toimija uskaltaa hypätä yhtä vahvasti avoimeen viestintään ja avamaan ovensa aidolle kanssakäymiselle asiakkaidensa kanssa.

Jos sinä haluat olla yksi edelläkävijöistä, ota yhteyttä! Me tiedämme, kuinka tämä saadaan aikaiseksi…

Lopuksi katsotuin video kahdelta mainitulta kanavalta. Katselukertoja tällä on lähes 90K. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että katsotuin tekemistämme Nokia-videoista on kerännyt katselukertoja yli 700K. Oliko jollain yhteystietoja tuonne GE:lle…