Volkswagen ja YouTube-mainokset: Onko originaali parempi?


Written by on Thursday, May 31, 2012

YouTubessa on valtava määrä hittikappaleista tehtyjä parodiaversioita – huonoja ja hyviä. Volkswagenin tuoreessa kampanjassa hyödynnetään YouTuben mainosominaisuuksia ja näitä äsken mainittuja parodioita nerokkaalla tavalla.

Kukapa ei olisi joskus ärsyyntynyt videoiden päälle ilmestyvistä mainoksista. Mikäli ne kuitenkin ovat kutkuttavia, klikkaaminen on jotakuinkin luontaista. Volkswagenin bannereita laitettiin ilmestymään amatöörien tekemien musiikkivideoiden päälle, mutta ne eivät suinkaan johtaneet millekään turhalle kampanjasivulle, vaan Volkswagen halusi ohjata katsojan originaalin musiikkivideon pariin.

Perimmäinen tarkoitus – aitouden suosiminen feikkien sijaan – nousee esille erittäin luovalla tavalla. YouTube-ilmiöiden ja bannerien valjastaminen brändin tarinankerrontaan on tapahtunut.

VW – The Original Click: Case Study video

About the author

Jussi is one of the co-founders behind KLOK and is working as an Executive Producer. Discovering new opportunities to use online video and developing and investigating fresh content for channels is what he is passionate about.