Tekemistä viikonloppuun: interaktiivinen pizzaseikkailu helvetistä


Written by on Friday, August 27, 2010

Tässä pieni markkinoinnin oppitunti ja case-esimerkki.

(vinkki: jos haluat vaan pienen seikkailun tietokoneesi ääressä, klikkaa seikkailu käyntiin ja koko näyttöön postauksen lopusta ja ohita tämä tilanteen analysointi)

Uudessa Seelannissa toimii hieno pizzaketju, Hell Pizza. Minä ainakin uskon, että se on hieno ketju ja aion mennä pizzalle heti seuraavan kerran kun käyn down underissa. Kyseinen pizzaketju on tehnyt aivan mahtavan markkinointikampanjan.

Miksi se toimii:
– väkevä ja mielenkiintoinen teema
– sosiaaliset media hyvin käytössä
– markkinoinnista on tehty niin mielenkiintoista, että ihminen yksinkertaisesti vain haluaa viettää aikaa sen kanssa
– interaktiivisuus
– vahva tarina (sekä yrityksen historia että tämä YouTubeseikkailu)
– uudenlainen tapa käyttää videoita markkinoinnissa

Ja tästä itse seikkailuun. Olkaa hyvät!

About the author