Mainio 2012


Written by on Friday, January 13, 2012

Sopivasti hommia ja kiireettä. Sitä on pitänyt nyt viimeiset kuukaudet – eikä sillä että valitetaan, vaan nautitaan. Muutamien seuraavien viikkojen aikana blogissa pääsee näkemään enemmän sitä mikä sitä sopivaa kiirettä on meillä aihettanut.

Ensiksi kuitenkin: loistavaa tuoretta vuotta!

YouTuben Robert Kyncl ennustaa videon kasvua. KLOK on sitoutunut tuottamaan parhaita tuloksia online-videolla.

 

Miksi sitten luulemme että tuleva on niin mainio?

Lyhyt vastaus:

Online video kasvaa rajusti ja varmasti.

Pidempi vastaus:

Merkit viittaavat nyt siihen, että viime vuosina maailmalla jo omaksutut asiat tulevat meille Suomeen, mikä tarkoittaa entistä moninaisempia verkkosisältöjä ja ennen kaikkea videon merkittävää osuutta näissä. Verkkosisällöt rikastuvat ja tulevat entistä seurattavammiksi, kun pelkät staattiset sivut eivät enää riitä. Video tekee näissä asioissa paljon ja auttaa erottumaan. Tekstiä verkon eri tarkoituksiin kykenee tuottamaan useat eri tahot, mutta viestien muotoilu ja tuottaminen videoiksi vaatii jo enemmän erikoisosaamista. Sitä meiltä löytyy nyt ja jatkossa.

 Jos nämä sisältöasiat ja online-videon tulevaisuuden kuviot kiinnostavat niin tässä on lisää luettavaa aiheesta:

YouTube: The future of entertainment is on the Web

http://www.washingtonpost.com/business/technology/youtube-the-future-of-entertainment-is-on-the-web/2012/01/12/gIQADpdBuP_story.html

Corporate Marketers Shifting Spend to Branded Content

http://www.marketingprofs.com/charts/2011/6638/corporate-marketers-shifting-spend-to-branded-content

Olemme olleet Suomessa edelläkävijöitä monella tapaa. Menneenä vuonna 2011 saimme rakennettua uusia tuotteita ja avattua markkinaa uudelle kategorialle. Työmme on ollut jo pari vuotta uuden tutkimista, kokeilua ja hyväksi havaitun viemistä käytäntöön. Tämä varmasti jatkuu. Olemme saaneet tehdä töitä rohkeiden ja eteenpäin katsovien asiakkaiden kanssa ja tietysti odotamme tätä kovasti myös jatkossa.

Alkaneena vuonna tulemme edelleen jatkamaan innolla uusien mahdollisuuksien avaamista ja toteuttamista. Uskomme, että vuosi tuo myös entistä aktiivisempaa keskustelua sisältöjen ja online-videon ympäriltä kun tietoisuus asiasta lisääntyy Suomessa. Toivomme, ja teemme päivittäin töitä tämän eteen, että saamme käyttää erikoisosaamistamme asiakkaidemme tarpeisiin ja katsoa eteenpäin.

Meidät tavoittaa myös jatkossakin sähköpostilla ja puhelimella. Tykkäämme tulla tapaamaan ja jutella kasvotusten. Meidän tekemisiämme sekä alan uusimpia asioita voi tietysti seurata kanavissa, joissa huhuilemme myös vuonna 2012:

YouTube – uusimmat työmme ja projektit: http://www.youtube.com/klokcreativeagency

Facebook – nettivideosta kiinnostuneille kavereille uusia asioita: https://www.facebook.com/KLOKcreativeagency

Twitter – uutuuksia suomeksi ja englanniksi: https://twitter.com/#!/KLOKcreative

Blogi – meidän omia kuulumisiamme, analyysiä ja pidempiä huomioita: http://www.klok.fi/blog

About the author

Pauli is the founder and CEO of KLOK. He's a developer of strategy, style and expression of film as well as online video content.