Kiitos kun jaat


Written by on Tuesday, February 15, 2011

Miten näyttää, että arvostaa tykkääjiään Facebookissa? Suuret (ja miksei pienemmätkin) brändit ovat löytäneet oivaksi keinoksi palkita heidän markkinointiviestiensä parissa aikaa viettäviä ihmisiä erilaisilla huomionosoituksilla. Kotimaisena esimerkkinä toimikoon Tampereen Keskusareena, joka palkitsee tykkäämisen kaivertamalla tykkääjien nimet areenan seinään – ainoa mutta asiassa on vielä, että rakennetaanko koko areenaa. Hieno ajatus kuitenkin on saanut ihmiset aktiiviseksi, ja siitä organisaatio haluaa kiittää.

Videot liittyvät myös oleellisesti näihin “palkitsemisiin”. Niiden avulla ihmiset pääsevät lähemmäksi itse palkitsemistempausta, mikäli se on päätetty taltioida mukavaan muotoon. Seuraavaksi kaksi esimerkkiä, joiden takana ovat Porsche ja Heineken. Uskon, että näiden videoiden avulla tykkääjiä tulee yritysten sivuille myös muutama lisää odottelemaan seuraavaa palkitsemista. Videoilla asiat on helppo näyttää, ja ne aktivoivat yleisöä.

Thank You – A 1,000,000 Times

One Million Heineken Hugs