Kerro mulle tarina!


Written by on Friday, May 13, 2011

Mitä voimme oppia tästä?

Luo kiinnostavaa sisältöä, joka on visuaalisesti mukavaa katseltavaa, ja jota on helppo kuluttaa. Tähän kun lisätään vielä ripaus yhteisöllisyyttä, niin ollaan hyvien asioiden äärellä. Kaikki edellämainitut kohdat kuuluvat meidänkin päivittäiseen työhömme, ja tuntuu vilpittömästi siltä, että teemme ajankohtaista, mielenkiintoista ja tärkeää työtä. Yllä oleva kuva on Taloustutkimus Oy:n ja Vapa Median toteuttamasta tutkimuksesta “Verkon sisällöt”.

Kiinnostavimpia viestejä brändejä silmällä pitäen ovat hyvät stoorit, eivätkä suinkaan puoliminuuttiset töräytykset, jotka useimmiten keskeyttävät katsojan tekemisen jollain tasolla. Joe Pulizzi Content Marketing Institutesta lausui asian SXSW:ssä näin:

“Nobody has 30 seconds for a brand, but we all have 30 minutes for a good story.”

Omasta mielestäni tarinan voi kertoa pienemmässäkin ajassa, mutta pointti tullee selväksi. Minkälainen on hyvä tarina? Antaa kuvan puhua:

About the author

Jussi is one of the co-founders behind KLOK and is working as an Executive Producer. Discovering new opportunities to use online video and developing and investigating fresh content for channels is what he is passionate about.