Case: Alexandria Pankkiiriliike


Written by on Tuesday, May 17, 2011

KLOK suunnitteli ja toteutti Alexandria Pankkiiriliikkeelle rekrytoinnin tueksi kaksi videota, yleisen rekryvideon sekä Alexandria Akatemian omasta koulutusohjelmasta lyhyesti kertovan videon.

Toimitusjohtaja Jani Kangasaho Alexandriasta kommentoi videoiden käyttöä seuraavasti:

“Meillä on ollut jo jonkin aikaa kova tarve uusista työntekijöistä. Rekrytoinnin kanssa on kuitenkin ollut haasteita, ja olemme huomanneet että perinteiset työnhakuilmoitukset eivät oikein tavoita potentiaalisia tekijöitä. Päätimme vähän kirkastaa työnantajakuvaamme ja kokeilla miten videomateriaalia voitaisiin hyödyntää rekrytointiviestinnässä. Videomuotoon paketoitiin uuden koulutusohjelmamme hakuilmoitus sekä yleinen rekrytointivideo. Uskoisin että videot puhuttelevat kohderyhmäämme uudella tavalla.”

Yleisessä rekrytointivideossa Jouni Junkkila Alexandrian Helsingin toimistosta kertoo oman tarinansa ja etenemisestään Alexandriassa. Näin saadaan tuotua kasvoja yritykselle ja samalla luotettavalla tavalla kerrottua aidosta mahdollisuudesta edetä nopeastikin urallaan. Koulutusohjelman hakuvideolla Jani Kangasaho kertoo lyhyesti mistä koulutuksessa on kyse. Janin esiintymisellä haluttiin tuoda tiettyä uskottavuutta ja samalla esitellä myös yrityksen johtoa.

KLOK loi myös Alexandria Pankkiiriliikkeelle oman YouTube-kanavan. Kanavan ilmeenä käytettiin Alexandrian jo olemassa olevaa kuvamateriaalia. Kanavalle ladattiin rekryvideoiden lisäksi myös tv-spotit, jotka paraikaa pyörivät kanavilla. Kanava, videoiden nimet, kuvailevat tekstit sekä tagit luotiin parantamaan hakukonelöydettävyyttä ja linkityksissä hyödynnettiin asiakkaan muuta verkkopresenssiä.

Ensimmäiset hakemukset saapuivat lähes heti videoiden julkistuksen jälkeen. Kampanja on nyt käynnissä, joten lopullisia tuloksia odotellaan vielä.

Alexandria Pankkiiriliikkeen YouTube-kanavaan voit tutustua täällä: http://www.youtube.com/user/AlexandriaOyj

Tässä vielä lopuksi yleinen rekryvideo nähtäväksi.