Aitoutta, kiitos!


Written by on Friday, September 17, 2010

Joka paikassa mietitään, mikä verkossa toimii ja mikä ei? Minkälaista sisältöä kannattaa verkkoon laittaa? Minkälaiset videot toimivat?

Oikeaa vastausta ei ole, mutta hyvällä tiellä on, kun huomioi kaksi asiaa. Ne ovat aitous ja ammattimaisuus. Puhtaat tuotetta mainostavat videot eivät toimi netissä, koska se on läpinäkyvää eikä kiinnosta kuluttajaa. Verkossa parhaiten leviää sisältö, joka vetoaa katsojan tunteisiin. Vetoamalla oikeisiin tunteisiin brändit voivat saada aikaan vahvaa tunnearvoa ja imago vahvistuu joka lopulta johtaa positiiviseen ostopäätökseen.

Päivän päätteeksi hyvän esimerkin tästä tarjoaa tuttu esimerkki länsinaapurista, eli Ikea. Ikea päästi Britanniassa myymäläänsä kissoja ja näyttää katsojille, miten kävi. Kissahan on siinä mielessä mainio eläin Ikealle, koska kissaan liittyy assosiaatioina koti, sohva, sänky, lämpö, läheisyys ja kiltteys. Ja nämä ovat tunteita, joihin Ikea haluaa itsensä varmasti liittää. Tämän videon avulla saavutetaan näitä tavoitteita. Osoituksena videon toimivuudesta on videon näyttökerrat: pari miljoonaa viikossa. Ja taas myydään ruotsalaista mööpeliä!

About the author