Youtube + Facebook = Takeover


Written by on Wednesday, April 20, 2011

X on aktiivinen Facebookissa. X:llä on YouTube-kanava. X käyttää myös Twitteriä. Tehokas yhdistelmä. Ongelmana useasti on kuitenkin, että näitä kanavia käytetään toisistaan erillään, mikä johtaa ihmettelyyn esim. YouTube-kanavan videoiden katselumääriä tarkastellessa. Toisin sanoen: käytössä on kolme eri välinettä, mutta ne eivät juttele keskenään.

On suorastaan kummaa, että videoita ei jaeta YouTubesta upottamalla Facebookiin – surullisen usein huomaa ainoastaan käytettävän Facebookin omaa videosoitinta, joka ei kuitenkaan ole mikään non plus ultra -tyylinen ratkaisu ominaisuuksiltaan. Monien yritysten YouTube-videoiden katselukerrat ovat hämmästyttävän kaukana Facebook-ryhmän jäsenmäärään verrattuna ja ne pyörivät ainoastaan muutamissa sadoissa. Ensimmäinen konkreettinen parannus tähän tulee sillä, että jakaa sisältöjä yksinkertaisesti ja johdonmukaisesti, eikä oleta yhden välineen tekevän taikatemppua itsestään.

Myös Twitterin ottaminen kuvioihin mukaan on videoiden katselukertojen ja brändin parissa vietetyn ajan suhteen tärkeä juttu, sillä videoiden katseleminen ei enää edellytä sivustolta “poistumista”. Twitter-tilin ylläpidosta kieltäytyminen olisi myös ihmettelemisen arvoinen asia – kukapa ei haluaisi hyödyntää ilmaista tilaa, jossa kuitenkin on huimasti potentiaalia kansainvälisestikin ajateltuna?

Mitä ikinä teetkin esimerkiksi yhdellä näistä välineistä, kerro siitä myös muualla ja tee sisällön kuluttamisesta mahdollisimman helppoa. Yhdistelmänä YouTube + Facebook on erittäin kova. Yhtälöön mahtuu myös aina tarvittaessa Twitter.

About the author

Jussi is one of the co-founders behind KLOK and is working as an Executive Producer. Discovering new opportunities to use online video and developing and investigating fresh content for channels is what he is passionate about.