Suunnittelutyön tärkeys


Written by on Wednesday, August 3, 2011

Kun internetiin lähdetään tekemään videosisältöjä, on perinteisellä lähestymistavalla erittäin haastavaa saada katselukertoja ja ajettua liikennettä haluttuun kohteeseen. Pitkälti voidaankin mielestäni sanoa, että tähän mennessä on myötäilty “julkaise-niin-kyllä-ne-tulevat” -lähestymistapaa: sisältö julkaistaan tietyllä alustalla ja odotetaan ihmeitä tapahtuvan – toivotaan jopa viraaliefektiä. Kuulostaa helpolta, mutta on todellisuudessa erittäin epätodennäköistä.

 

 

 

Video on nykypäivänä niin tärkeä väline yrityksille ja brändeille, että sen suunnitteluun ja tuotantoon pitää uskaltaa panostaa entistä enemmän. Tärkeä osa koko prosessia on sisällön ja jakelun suunnittelu oikeassa suhteessa alusta asti. On mietittävä muun muassa oikeat kosketuspinnat ja erilaisten vaikuttajien mahdollisuudet digitaalisessa maailmassa.

 

Tämänkaltaista suunnittelutyötä on ymmärrettävästi vaikea ostaa, koska ostajien mielessä liikkuu vain mielikuvat konkreettisesta videosta. Mutta: jotta valmiille materiaalille saadaan katsojia ja sillä voidaan auttaa yritystä tai brändiä parantamaan liiketoimintaa ja suhdetta asiakkaisiin, on tärkeää vaikuttaa löydettävyyteen, jakelutapohin ja mitattavuuteen alusta asti ja suunnitella nämä etukäteen ennen varsinaista tuotantoa.

 

Sisällön luominen jakelun ja löydettävyyden lähtökohdista on entistä tärkeämmässä roolissa matkalla menestykseen verkossa. Me olemme omistautuneet tälle asialle ja uskomme siihen, että hyvät sisällöt ansaitsevat arvoisensa huomion.

 

P.S. Käsittelemme tätä asiaa tulevaisuudessa mukavasti esimerkkien kautta. Stay tuned.

About the author

Jussi is one of the co-founders behind KLOK and is working as an Executive Producer. Discovering new opportunities to use online video and developing and investigating fresh content for channels is what he is passionate about.