Opittavaa Piilaaksosta


Written by on Monday, November 29, 2010

Tässä yhteenvetoa viikon tutustumismatkasta San Franciscon alueen luovaan pääomaan, koulutukseen ja kykyyn luoda kipailuetua innovaatioilla. Mitä Piilaaksossa tehdään paremmin kuin muualla? Miksi kaikki kumartaa siihen suuntaan? Ja mitä tarkoittaa, kun brändityöryhmä vaatii “Suomesta sosiaalisten innovaatioiden Piilaaksoa”? Miten se tehdään?

Mm. näihin kysymyksiin koitin summata vastauksia ohessa olevassa raportissa/yhteenvedossa. Huomasin tuota lopuksi selaillessa, että kyse ei olekkaan mistään mustasta magiasta tai salatieteestä…

[slideshare id=5930787&doc=siliconvalleyopit-a520101101-101127062800-phpapp01]

SlideShare.net: http://www.slideshare.net/paulikopu/silicon-valley-opit

Meidän, KLOKin, ydinasian kannalta oli ilahduttavaa kuulla monesta suusta sama päätelmä liittyen online trendeihin: video tulee se on varmaa. Oikeastaan kaikilla pitäisi jo olla oma video -kokonaisuus internetissä. Erityisesti ne tahot, joitka halusivat vakuuttaa omalla nerokkuudellaan sekä innovativisuudella sanoivat suoraan:

Video on ehdottomasti paras tapa kertoa omasta palvelusta! Ehdottomasti paras tapa kuvata mistä on kyse ja innostaa asiakkaita!

– John Feland, Stanford D.School

http://www.slideshare.net/paulikopu/silicon-valley-opit