Meitä erottaa ruutu


Written by on Friday, December 3, 2010

Erään hyvän ystäväni isä sanoi joskus, että “pitää muistaa, että liiketoiminta on aina ihmisten välistä kanssakäyntiä”. Omasta mielestäni on tärkeää, että kontakti toiseen ihmiseen on välitön, rehellinen ja ilmapiiriltään keskusteleva. Näinä päivinä kun olemme digi-digi, on myös kaupankäynti siirtynyt osaksi internetiin. Miten internetissä voi olla lähellä ihmistä, ja näyttää kasvonsa – jopa tunteensa?

Niinpä, ruutua lähemmäs ei pääse. Se on juuri se kohtaamispaikka, joka on molempien osapuolien kannalta tärkeä. Jos suunnittelen vaikkapa jonkin kodinkoneen ostoa, kohtaan kaupassa myyjän, mutta internetissä monesti pelkän kuvan, ranskalaisia viivoja ja hinnan. Voisiko tuo myyjä tulla lähemmäksi ja selittää omana itsenään, että kannattaako sitä vempainta oikeasti ostaa, vai sopisiko minulle jokin toinen tuote? Liikkuva, aito ja asiantunteva ihminen saattaa innostaa minut ostamaan jotain, jopa ruudun takaa, sillä lähemmäs ei kumpikaan pääse.

Tässäkin onnistumisen ja epäonnistumisen raja on vedetty ruutuun. Sopivampaa esimerkkiä en tähän hätään löytänyt.

About the author

Jussi is one of the co-founders behind KLOK and is working as an Executive Producer. Discovering new opportunities to use online video and developing and investigating fresh content for channels is what he is passionate about.