Broadcast yourself, mutta miten…


Written by on Tuesday, August 3, 2010

KLOK at Media & Message 2010 Naantalissa 4.-5.8.

Esitys “Ilmaista esitysaikaa” 4.8. klo 11, sali 2.

“Internetissä kuka tahansa voi ryhtyä jakelijaksi ja sisällöntuottajaksi, mutta webissä onnistuakseen tarvitaan ammattimaisesti tuotettua sisältöä. Mikä netissä toimii kun onnistumista ei takaa enää pelkkä raha? YouTube -palvelusta tuli vuoden 2009 lopuksi internetin toiseksi käytetyin hakukone. Online-videon määrä on kasvussa rajusti. Millainen sisältö netissä toimii? Ilmaista esitysaikaa tarjolla. Broadcast Yourself!”

Tällä sisällöllä ja annilla KLOK osallistuu tämän vuoden Media & Messageen. Me KLOKissa tutkimme, suunnittelemme ja tuotamme työksemme sisältöä, joka toimii uusissa kanavissa. Asiamme on auttaa asiakkaitamme viestimään paremmin digitaalisesti.

Ilmaista esitysaikaa esitys

Mikä netissä sitten toimii? Kuinka käyttää hyödyksi ilmainen jakelu?

Reseptiin kuuluu uusia, perinteisestä poikkeavia, asioita kuten avoimuus ja antautuminen yleisön arvostelulle, käyttäjien tuottamalle sisällölle sekä avoimelle jakelulle, jotka kaikki ovat suuria muuttujia. Mukana on kuitenkin paljon vanhaa ja hyvää: sisältö ratkaisee edelleen. Ammattilaisten suunnittelemat ja toteuttamat tuotteet erottuvat joukosta vaikka sisällön määrä kasvaa rajusti.

Vaikka uudet välineet avaavat uusia mahdollisuuksia, ei ne sulje pois edellisiä. Internetissä teksti, kuva ja grafiikka tulevat elämään videon rinnalla yksinkertaisuuden ja selkeyden ansiosta. Samoin kuin laajemmassa kuvassa video internetissä ei voi täysin korvata televisiota. Tv tulee säilyttämään roolinsa massojen mediana, kun internetkäyttäytymistä ohjaavat omat hyvin subjektiiviset kiinnostuksen aiheet.

Viimeksi MIPTV:ssä Coca-Colan Euroopan luova johtaja sanoi: “Olemme todella hyviä tekemään 30s spottia ja aiomme jatkaa sillä tiellä, koska olemme massojen tuote. Mutta tarvitsemme myös uusia kanavia tavoittaaksemme tehokkaasti haluttuja kohderyhmiä, tässä webvideo on erittäin mielenkiintoinen mahdollisuus.”

Kaikkineen uudet kanavat luo uusia mahdollisuuksia erilaistua ja erottautua. Eikä kenenkään kakusta ole pois se että media monipuolistuu. Kuitenkin sisältöä kulutetaan koko ajan enemmän kuin koskaan ennen.

KLOK Creative Agency on viestintätoimisto, joka suunnittelee ja tuottaa vaikuttavia videoita. Me autamme asiakkaitamme käyttämään digitaalisia jakelukanavia uuden sisällön avulla.

About the author

Pauli is the founder and CEO of KLOK. He's a developer of strategy, style and expression of film as well as online video content.